PRODUCER TIPS ΚΑΙ ΠΟΛΛΗ ΑΚΟΜΑ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ “BLISS MAGAZINE” ΚΑΙ ΕΣΑΣ!

Η μουσική παραγωγή και το Internet σήμερα

Η εποχή εχει αλλάξει και ο υποψήφιος μουσικός παραγωγός μπορεί πλέον να παράγει και να εργάζεται στον χώρο του! Με σύμμαχο το διαδίκτυο δύναται να αναπτύξει τις γνώσεις του πάνω στο αντικείμενο της μουσικής θεωρίας και των τεχνικών παράγωγης βρίσκοντας επιμέρους πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν. Έτσι πλέον η εξάσκηση πάνω σε οποιοδήποτε πρόγραμμα χειρίζεται και στη συνεχεία η μετατροπή της έμπνευσης και των ιδεών σε μουσική γίνεται εύκολη και γρήγορη.

Η εξέλιξη αυτή φαίνεται από την πορεία των τελευταίων ετών αφού νέοι αλλά και μεγαλυτεροι σε ηλικια ολοκληρωνουν δουλειες απο το σπιτι ή δημιουργούν τα δείγματά τους σε υψηλή ποιότητα, κάτι που μέχρι πρότινος δεν είχαν την δυνατότητα να κάνουν τόσο εύκολα. Αυτο ειχε και έχει ακόμα ως αποτέλεσμα την αυξημένη ποσότητα παραγωγής μουσικών κομματιών, και την είσοδο τους στη μουσική βιομηχανία, μιας και ελεύθερη ενασχόληση για ορισμένους έγινε επάγγελμα με τη βοήθεια και την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Το υλικό εκμάθησης που βρίσκεται διαθέσιμο στο διαδίκτυο, προέρχεται πολλές φόρες από ήδη καταξιωμένους επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι, χωρίς κάποια συγκεκριμένη θεωρητική ροη ή συνέχεια, δίνουν περισσότερη έμφαση σε συμβουλές ή θέματα που θεωρούν οι ίδιοι σημαντικά και επέλυσαν. Άλλη μια περίπτωση είναι αυτή των ερασιτεχνών ή/και αυτοδίδακτων παραγωγών, που για καλή τύχη των ενδιαφερομένων, έχουν όλη την διαθεση να μεταδώσουν την γνώση τους μέσα από βίντεο ή και σημειώσεις σε φόρουμ.

Το κοινό στοιχείο και στις δύο αυτές περιπτώσεις, είναι πως συνήθως, αυτοί που ετοιμάζουν τα εν λόγω βίντεο, ή τα άρθρα δεν ειναι καθηγητες. Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε αυτό ακριβώς το ζήτημα, καθώς θεωρούμε πως είναι το πιο σημαντικό. Η κάθε μορφής άρτια και εμπεριστατωμένη γνώση προϋποθέτει την ύπαρξη καλών βάσεων στο ξεκίνημα οποιουδήποτε επαγγέλματος-ενδιαφέροντος.

Η ημιμάθεια ή έλλειψη γνώσης βασικών αρχών μπορεί να οδηγήσει σε μέτριο τελικό αποτέλεσμα και είναι καλό να αποφεύγεται. Συχνά πολλές πρωτότυπες και καλές εμπνεύσεις ή ιδέες βρίσκουν ανταπόκριση σε κακά δείγματα γιατί ο παραγωγός δεν κατάφερε να μετατρέψει την ιδέα σε ήχο και παραγωγή όπως θα ήθελε και είχε φανταστεί. Αυτό είναι και η κύρια αιτία της έλλειψης καλών ηχητικών παραγωγών και του μειωμένου όγκου κομματιών που φτάνουν να γίνουν γνωστά.

Οι δισκογραφικές Εταιρίες επιμένουν στους καλούς παραγωγούς που προσπαθούν να καλύψουν την αγορά πολλές φορές με παρόμοιες ιδέες και στο μεταξύ πολλές ιδέες χάνονται λόγω της ανάγκης για γρήγορη εκτέλεση και τελειοποίηση του έργου. Δυστυχώς δεν διατίθεται ο απαραίτητος χρόνος, ή ακόμα και τα χρήματα για να διορθωθεί μια ελαττωματική παραγωγή ακόμα και αν είναι εξαιρετική ως ιδέα, ατ’ αυτού επιλέγεται μία αρτιότερη, πιο στιβαρή και ολοκληρωμένη.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό το φαινόμενο που οι νέοι παραγωγοί αναγνωρίζουν, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία έντονη διάθεση και δίψα για μάθηση μέσα από εξειδικευμένους καθηγητές και οργανισμούς που προσφέρουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες και μαθήματα. Συνήθως η μορφή που επιλέγουν οι ενδιαφερόμενοι είναι τα σεμινάρια ή τα ταχύρυθμα ιδιαίτερα μαθήματα και προγράμματα ώστε να κερδίσουν χαμένο έδαφος ή να συμπληρώσουν κενά που δημιουργούνται όσο ασχολούνται μόνοι τους ή μαθαίνοντας μέσα από το διαδίκτυο.

Αυτή η ροή ενδιαφερομένων προς την ολοκληρωμένη εκπαίδευση έχει ως αποτέλεσμα την ωρίμανση των παραγωγών και τη μετέπειτα εξέλιξη τους. Έτσι, οι παραγωγές απαιτούν λιγότερο χρόνο, είναι ανώτερες αλλά και πιο σωστές μουσικά, ενώ οι ιδέες αποδίδονται πιο πιστά και ολοκληρωμένα μέσα από δείγματα που οι Εταιρίες μπορούν να αξιολογήσουν θετικά.

– Μπορεί κάποιος να ξεκινήσει να γράφει μουσική μαθαίνοντας από βίντεο που είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο;

Ναι, με την πάροδο του χρόνου τα βίντεο πάνω στο αντικείμενο της μουσικής παραγωγής αυξάνονται καθημερινά και σε ποσότητα αλλά και σε επίπεδο.

– Υπάρχουν διαθέσιμα βίντεο μουσικής παραγωγής στα Ελληνικά ανεβασμένα σε κάποια πλατφόρμα;

Υπάρχουσα περιορισμένο βαθμό και είναι δύσκολο να βρει κάποιος αυτό που αναζητά, με λίγη εντατική αναζήτηση όμως τα αποτελέσματα μπορούν να βοηθήσουν τον ενδιαφερόμενο.

– Ποσό καιρό χρειάζεται ένας μέσος νέος μουσικός παραγωγός για να αποκτήσει την εμπειρία και την κατάρτιση που θα του δώσει ολοκληρωμένες παραγωγές, ικανές να κυκλοφορήσουν από μια δισκογραφική εταιρία;

Το επίπεδο του καθενός και η διάθεση του για ενασχόληση δίνουν την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Οι παραγωγές του μουσικού παραγωγού είναι αποτέλεσμα της ενασχόλησης του με το αντικείμενο. Όσο περισσότερο, τόσο καλύτερα. Το γεγονός όμως παραμένει ότι σήμερα οι δισκογραφικές Εταιρίες αναζητούν καλές παραγωγές λόγω του μεγάλου όγκου των παραγωγών.

– Πως να επιλέξει κάποιος το καλύτερο πρόγραμμα μουσικής παραγωγής και γιατί;

Τα προγράμματα μουσικής παράγωγης πλέον έχουν φτάσει όλα σε κοινό επίπεδο με ελάχιστες διαφορές μεταξύ τους. Συνεπώς ο χρήστης έχει να επιλέξει ανάμεσα στην μεγάλη αυτή γκάμα με κύριο γνώμονα συνήθως την πρώτη επαφή και την εμφάνιση, και κάποιες φόρες τις φιλικές συστάσεις και συμβουλές.

– Μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει σεμινάρια στην Ελλάδα;

Μπορεί, και μάλιστα υπάρχει αυτή τη στιγμή πληθώρα επίλογων ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται ιδιαίτερα μαθήματα, σεμινάρια, προγράμματα εκμάθησης αλλά και αναγνωρισμένες σπουδές στο αντικείμενο. Λίγη αναζήτηση στο διαδίκτυο μπορεί να κατευθύνει αρχικά τον ενδιαφερόμενο και να του παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται για να αποφασίσει τη μέθοδο που του ταιριάζει περισσότερο.