Ο ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΑΚΟΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ GREY RECORDS KAI  ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ PRESTIGEMAGZ!

  – H μουσική βιομηχανία βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, το ίντερνετ έχει αντικαταστήσει την πώληση ψηφιακών δίσκων. Ποιο είναι το μέλλον και πώς αυτό επηρεάζει το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα; NICK BACACOS AND GREY RECORDS AT PRESTIGEMAGZΤα τελευταία χρόνια όπως πολύ σωστά θέτετε είναι γεγονός πως η βιομηχανία της μουσικής έχει ελαττώσει κατά πολύ τους ρυθμούς της παραγωγής, ενδεικτικό αυτής της κατάστασης είναι πως επανέρχονται μόδες και τάσεις από παλιά, οι ήχοι αλλάζουν ελάχιστα και πολλοί καταξιωμένοι Καλλιτέχνες καταφεύγουν σε μεταξύ τους συνεργασίες ώστε να επιτύχουν το θεμίτο αποτέλεσμα που θα γίνει επιτυχία για το κοινό τους. Ένας συντελεστής, όχι όμως μεγάλος, είναι και η ελεύθερη διαδικτυακή κυκλοφορία της μουσικής η οποία δεν είναι όμως εντελώς ανεξέλεγκτη. Παλαιότερα οι δίσκοι και τα cd, μέσω των πωλήσεών τους συντηρούσαν τις δισκογραφικές εταιρίες, τους καλλιτέχνες και τους ερμηνευτές των έργων κατά πολύ μεγάλο ποσοστό. Το ίδιο ισχύει και σήμερα με άλλους μηχανισμούς καθώς αποδίδονται κέρδη εάν εκμεταλλευτεί κανείς σωστά την τεχνολογία που έχει στη διάθεσή του. Στο μέλλον όπως πιστεύουμε και επενδύουμε στην Grey Records θα δούμε πολλούς νέους Καλλιτέχνες να ανέρχονται και να αναγνωρίζονται αφού πλέον ο καθένας έχει στη διάθεσή του τα εφόδια να προβληθεί και να γίνει ευρέως γνωστός στο κοινό, που πλέον έχει απευθείας πρόσβαση στην δουλειά του με ένα κλικ. Οι ισσοροπίες θα αλλάξουν ακόμα περισσότερο και θα πρέπει οι δισκογραφικές εταιρίες να έχουν τα αυτιά τους ανοικτά, να ακούν και να εντοπίζουν νέους ταλαντούχους Καλλιτεχνες που υπάρχουν, αλλά και να επενδύουν σε αυτούς ώστε να έχουμε μια καλλίτερη και πιο παραγωγική βιομηχανία. – Θίγονται με αυτό το τρόπο τα συμφέροντα των δημιουργών ; Όπως η αγορά αλλάζει, έτσι αλλάζουν και τα δεδομένα της με ποικίλα αποτελέσματα! Ένα από αυτά είναι και δυνατότητα της αναγνώρισης των ανθρώπων πίσω από τις κουρτίνες και κάτω από τις σκηνές οι οποίοι εργάζονται αμερόληπτα για τους ερμηνευτές που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε. Τα συμφέροντα λοιπόν αυτών των δημιουργών είναι ακόμα πιο εξασφαλισμένα διότι ο κόσμος, το ακροατήριο δηλαδή, πλέον μπορεί αν ενδιαφερθεί να γνωρίζει και να κρίνει πιος έχει δουλέψει σε κάθε περίπτωση και με ποιόν έχει συνεργαστεί σε ένα μουσικό κομμάτι που η αγάπη του κόσμου αναδεικνύει ως επιτυχία. – Τα νέα παιδιά που έχουν ταλέντο και θέλουν να κυνηγήσουν το όνειρο τους μπορούν να το κάνουν τελικά; Όπως μου δώθηκε η δυνατότητα να τοποθετηθώ στην πρώτη σας ερώτηση, ήρθε η ώρα να εξηγήσω πως τα νέα παιδιά μπορούν να ζήσουν το όνειρο τους απλά έχοντας το απαραίτητο ταλέντο αλλά και το σθένος για να εξελιχθούν. Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα νέο παιδί που γράφει μουσική ή τραγουδάει δικά του κομμάτια, ή ακόμα και κομμάτια γνωστών Καλλιτεχνών. Έχοντας λοιπόν απλά πρόσβαση στο διαδίκτυο και με μία κάμερα, ένα απλό μικρόφωνο ή ακόμα και από το κινητό του, μπορεί αυτό το νέο παιδί να ανεβάσει τη δουλειά του, την παραγωγή του δηλαδή σε μία πλατφόρμα αναπαραγωγής βίντεο, (youtube, vimeo κλπ). Η πληροφορία αυτή, από τη στιγμή που «ανεβαίνει» είναι διαθέσιμη δημόσια σε ένα τεράστιο κοινό που σε αντίθεση με ότι συνέβαινε παλαιότερα, δεν ήταν καθόλου εύκολο να προσεγγίσει ως νέος Καλλιτέχνης. Ο πιο αυστηρός, έντιμος, και αντικειμενικός κριτής είναι το ακροατήριο. Ένα ακροατήριο που χωρίς να έχει συμφέροντα ή δόλο είναι αυτό που αναδεικνύει ή αποσιωπά έναν Καλλιτέχνη, και είναι αυτό που του δείχνει το δρόμο για νέες μεγαλύτερες επιτυχίες εφ´ όσον υπάρχει η βάση να στηριχθεί μια προσπάθεια, η αισθητική να τηναναδείξει και η ποιότητα που θα την κάνει διαχρονική. Αυτή είναι η αρχή μίας ολόκληρης λογικής αλλά και φιλοσοφίας που στην Grey Records έχουμε ήδη εφαρμόσει στην πράξη. Νέα παιδιά που θέλουν να κυνηγήσουν τα όνειρα τους μπορούν πλέον να προβάλλουν τη δουλειά τους σε όλο τον κόσμο και αν αυτή αξίζει, να αναδειχθεί και να λάβει την αναγνώριση που της αξίζει! – Με ποια κριτήρια αποφασίζεται ποιος καλλιτέχνης θα προχωρήσει; Σε μία τέτοια ερώτηση η μόνη απάντηση που μπορεί κανείς να δώσει, έχοντας ήδη αναλύσει τη φιλοσοφία μας, είναι η απήχηση. Αυτό είναι το ένα και μοναδικό κριτήριο που εμείς στη Grey Records λαμβάνουμε υπ´ όψιν όταν έχουμε να κάνουμε με νέους Καλλιτέχνες ή ακόμα και ήδη καταξιωμένους που μας εμπιστεύονται. Πρώτο ρόλο σε εμάς παίζει πάντα η ποιότητα του έργου και ειδικότερα η ποιότητα της παραγωγής, η οποία δεν μπορεί παρά να συμπληρωθεί απο την μελετημένη μας εκτίμηση της απήχησης που πιστέυουμε ότι θα έχει ο Καλλιτέχνης και νέα του δουλειά που μας ζητείται να προωθήσουμε και να αναδείξουμε. Είναι καιρός πιά ένα κομμάτι που παράγεται στην Ελλάδα να έχει την ίδια υψηλή ποιότητα παραγωγής που απολαμβάνουν οι Καλλιτέχνες του εξωτερικού από τις ομάδες τους. Γι αυτόν ακριβώς το λόγο επιμένουμε να εργαζόμαστε μαζί με τον Καλλιτέχνη-Παραγωγό πάνω σε κάθε κομμάτι ειδικά στο τελικό στάδιο της πραγωγής του ώστε να έχουμε την επιμέλεια του τελικόυ αποτελέσματος που θα διανεμηθεί στο ραδιόφωνο, τους συνεργάτες μας στην αγορά αλλά και στο διαδύκτιο που θα είναι προσβάσιμο από το ευρύτερο κοινό εντός και εκτός Ελλάδος, ειδικά για τα ξενόγλωσσα μουσικά κομμάτια που παράγουμε και προωθούμε. – Ειναι πραγματικός κριτής ο κόσμος η υπάρχει ενός είδους «κόφτης» από εσάς; Όπως προαναφέραμε, η εκτίμηση της απήχησης του έργου, η οποία προκύπτει από τους συνεργάτες μας σε όλα τα επίπεδα και τους χώρους της αγοράς, είναι και ο κριτής μας. Σε τελική ανάλυση δηλαδή είναι ο κόσμος, καθώς και τι εκείνος είναι έτοιμος να ακούσει. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την επιτυχία, μπορεί όμως να προσαρμόσει τη δουλειά του στις ανάγκες της αγοράς και τότε η επιτυχία γίνεται λίγο πιο εύκολη. Στην Grey Records το γνωρίζουμε καλά αυτό, και έτσι συνεργαζόμαστε στενά με ανθρώπους που είναι χρόνια ενεργοί στον χώρο της διασκέδασης και της μουσικής βιομηχανίας, και έχουν γνώση της αγοράς που απευθυνόμαστε. Η γνώμη τους μετράει πολύ και φροντίζουμε να μεταφέρεται στον Καλλιτέχνη ώστε και ο ίδιος να γνωρίζει τι να περιμένει από τη δουλειά του όταν αυτή κυκλοφορήσει. Συνήθως αν οι πληροφορίες που μας παρέχουν οι συνεργάτες μας ακούγοντας ένα κομμάτι είναι αποθαρρυντικές, ο ίδιος ο Καλλιτέχνης προτείνει τις όποιες απαραίτητες αλλαγές που θα βοηθήσουν και τη δική μας δουλειά. Σε κάθε περίπτωση ή συνεργασία είναι ο κανόνας όταν μιλάμε για νέα κομμάτια, και ιδίως από νέους και ταλαντούχους Καλλιτέχνες, και είναι αυτή που βοηθάει να αποφευχθούν λάθη και κακές κριτικές. – Τι πουλάει σήμερα τελικά στην Ελλάδα; Σήμερα στην Ελλάδα θέλω να πιστεύω πως πουλάει ότι έχει νόημα. Με αυτό εννόω πως ο ακροατής ακούει και αγοράζει και απολαμβάνει ότι έχει νόημα για τον ίδιο. Το να «ξεκλειδώσεις» ή να αποκωδικοποίησεις την τάση του κόσμου είναι το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς μας, και γι αυτό ο συνδυασμός της ομάδας μας φέρνει το θεμιτό αποτέλεσμα. Η λύση που επιλέξαμε είναι να χωρίσουμε τα είδη που προωθούμε σε δύο διαφορετικές δισκογραφικές οντότητες (Ξένο ρεπερτόριο / Ελληνικό ρεπερτόριο) ώστε ο ακροατής να μπορεί πιο ευκόλα να βρει και να ακούσει αυτό που επιθυμεί όταν αναζητάει μουσική μεσω εταιρίας και όχι με όνομα Καλλιτέχνη. Ο λόγος είναι απλός, και αυτός είναι ή ομορφιά της απλότητας και η πιο συγκεκριμένη πληροφορία δοσμένη απλά και κατανοητά στον ακροατή. Κανείς πλέον δεν έχει χρόνο για χάσιμο και καλό είναι να το σεβόμαστε όλοι αυτό, ειδικά όταν μιλάμε για τέχνη και μάλιστα τόσο ιερή μιας που γίνεται για να διασκεδάζει τον κόσμο. Θέλουμε να είμαστε λοιπόν απλοί, συγκεκριμένοι και λιτοί στις πληροφορίες που δίνουμε, να έχουμε ποιότητα πιστεύοντας πως είμαστε εδώ για να ακουγόμαστε, όχι να φαινόμαστε. – Μυστικά για την επιτυχία υπάρχουν; Όλα τα παραπάνω είναι συντελεστές στην επιτυχία όταν μιλάμε για μία δισκογραφική εταιρία. Οι Καλλιτέχνες από την άλλη, έχουν τα δικά τους μυστικά, ο καθένας τα προωθεί όσο καλλίτερα μπορεί χωρίς να φανερώνει την συνταγή του. Προσωπικά πιστεύω πως η επιτυχία έχει να κάνει με το πως κάποιος αισθάνεται μέσα του για αυτό που κάνει. Αν σου αρέσει αυτό που κάνεις θα πετύχεις, είναι δεδομένο. Αν αγαπάς αυτό που κάνεις τότε σίγουρα θα σε θυμούνται για πολύ καιρό. Η υστεροφημία είναι προϊόν αγάπης προς αυτό που ασχολείσαι. – Τι το διαφορετικό έχει η δική σας δισκογραφική εταιρία από τις υπόλοιπες; grey records officialΤο Grey είναι μία ολοκληρωμένη πρόταση που βασίζεται στην αγάπη για τη μουσική. Έχουμε ιδιόκτητα στούντιο για τους Καλλιτέχνες μας αλλά και για όποιον φυσικά ενδιαφέρεται να δουλέψει τη μουσική του μαζί μας ακόμα και αν δεν ανήκει στην Grey Records καθώς αναλαμβάνουμε και εξωτερικές συνεργασίες. Παρέχουμε επίσης συμβουλευτικές υπηρεσίες, ειδικότερα στα νέα παιδιά για την αγορά μοιραζόμαστε μαζί τους ιδέες. Αυτά θα έλεγε κανείς πως αρκούν σε μία δισκογραφική για να κάνει τη διαφορά αλλά εμείς δεν σταματάμε εκεί. Αυτό που μεταξύ μας ονομάζουμε «Grey Experience» και αστειεύομαστε καμμιά φορά όταν το παρακάνουμε, είναι το πακέτο. Είναι αυτό που βιώνει κάποιος από τη στιγμή που απευθύνεται σε εμάς για οποιοδήποτε λόγο. Νίωθουμε την ανάγκη να τον κάνουμε να αισθανθεί πως μπορεί να κάνει πράγματα μαζί μας, ακόμα και δεν ξέρει τι ακριβώς θέλει να ακολουθήσει. Είμαστε μια ομάδα νέων ανθρώπων, από διαφορετικά περιβάλλοντα όλοι, που βρέθηκε και ενώθηκε σχεδόν από τύχη. Αυτό που πέτυχε το Grey λοιπόν είναι δημιουργήσει μια φρέσκια φιλοσοφία από γνώση και εμπειρία ετών του καθενός ξεχωριστά. Ακούσαμε, και ακούμε τις ανάγκες της αγοράς και αυτό φαίνεται από τα νέα σχέδια που υλοποιήσαμε πριν λίγες ημέρες. Έχουμε κόσμο που έρχεται απλά για να πιεί καφέ και να ακούσουμε μαζί του την εξέλιξη της δουλειάς του. Παρέχουμε επίσης υποστήριξη παραγωγής της μουσικής του Καλλιτέχνη έχοντας ανάμεσα μας πολλούς εξαιρετικούς παραγωγούς και ηχολήπτες, ο καθένας στο είδος του. Όλος αυτός ο συνδυασμός υπηρεσιών προκύπτει από την όρεξη που έχουμε να αναδείξουμε νέα παιδιά που πραγματικά προσπαθούν να ξεχωρίσουν με τη δουλειά τους ή να βοηθήσουμε καταξιωμένους καλλιτέχνες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα της αγοράς τους. Αυτή λοιπόν θέλουμε να πιστεύουμε πως είναι η διαφορά μας και φυσικά ένα από τα δυνατά μας χαρτιά.